Projekt pod registračním číslem: CZ. 02.3.68/0.0/0.0/19_078/0017823 byl na GOAML zahájen1. 9. 2021 na dobu 3 let s celkovou alokovanou částkou 3 458 491,35 Kč. Hlavními klíčovými aktivitami je pět oblastí:
- Přírodními vědami k úspěchu! (laboratorní cvičení pro žáky 9. tříd partnerských ZŠ; kurz z matematiky pro žáky 9. ročníků ZŠ)
- Brána jazyků otevřená (vybudování jazykové laboratoře; CLIL ve výuce G/OA)
- Podpora polytechnického vzdělávání – zájmové kluby (fyzika, virtuální realita)
- Oborovými dny k podnikavosti a kreativitě (oborové dny pro žáky VG a OA)
- Šablony III., zahraniční mobility pedagogických pracovníků; koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele; školní kariérový poradce
V posledním roce realizace došlo k naplnění všech vzdělávacích bloků v přírodovědné oblasti žáky ze tří partnerských základních škol (ZŠ Jih, ZŠ Velká Hleďsebe, ZŠ Dolní Žandov). Žáci ZŠ Jih navíc absolvovali dvouhodinové bloky v jazykové laboratoři. Všechny aktivity se podařilo zrealizovat dle plánu, a to v období od září do ledna.
O kurz matematiky pro žáky 9. tříd byl velký zájem, a tak škola přistoupila k realizaci kurzů s maximální kapacitou 15 uchazečů.
Vybudovanou jazykovou laboratoř navštěvovali též žáci obchodní akademie, kteří si zde prohlubovali odborné dovednosti v obchodní němčině, a to tak, že aktivita probíhala během celého školního roku pro celou třídu – 17 žáků třídy 3.OA. Dále se podařilo vytvořit 2 sady pěti minilekcí CLIL (Informatika – on-line nástroje – AJ, Chemie – anorganická a organická chemie – Aj), celkem je jich již 8 sad v různých předmětech a jazycích.
Během letních prázdnin se pro žáky z nižšího gymnázia realizoval již třetí kemp fyziky, kde si žáci během jednoho týdne vyzkoušeli mnoho fyzikálních pokusů a ověřovali vědomosti v praxi, a také pro výběr žáků napříč školou již druhý kemp virtuálních aktivit, kde žáci využili vybavení pro virtuální realitu (PC sestavu, virtuální brýle, tablety a další). V rámci kempu žáci navštívili Techmánii v Plzni, kde si své teoretické znalosti ověřili formou workshopů.
Oborové dny proběhly dle plánu. Po zářijovém zápisu následovala realizace (od října do dubna) oborových dnů – tři dvouhodinové bloky a následné dvoudenní exkurze. Realizované oborové dny byly v rámci předmětů chemie (2 skupiny), fyzika, zeměpis/biologie – geologie, anglický jazyk, německý jazyk, český jazyk.
V rámci Šablony III. se podařilo uskutečnit výjezdy pedagogických pracovníků do zahraničí (2× Slovensko, 3× Rakousko), dále proběhlo 8 bloků doučování, na škole fungoval pedagogický pracovník jako kariérový poradce a druhý jako koordinátor spolupráce se zaměstnavateli.